Lurad av telefonförsäljare? Förlorat pengar på inställd resa? Eller råkat ut för ett bedrägeri? Nu kan du som är medlem få kostnadsfri konsumentvägledning!

Nu kan du som är medlem i Reumatikerförbundet få hjälp med kvalificerad konsumentvägledning! Det kan handla om allt ifrån tvister med hantverkare till att tolka olika köpeavtal. Genom projektet ”Konsumenträtt för alla!” har vi tillgång till konsumentvägledarna Christine Fransholm och Maria Wiezell som kan ge dig personlig hjälp.

Det här kan du få stöd och hjälp med:
✔ Fördjupad konsumentvägledning via e-post, brev eller telefon om dina rättigheter som konsument, information inför köp och råd om du hamnat i problem.
✔ Du kan få hjälp att tolka ett köpeavtal eller stöd att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
✔ Vid behov hjälper vi dig också att kontakta företaget.
✔ Föreläsningar om till exempel konsumenträtt och vardagsekonomi.

Så här når du vägledningen:
E-post: [email protected]
Telefon: 08-674 43 74
Telefontider: onsdagar kl 09.30 -11.30
fredagar kl 09.00-12.00 samt kl 13.30-15.00.
Adress: Kabyssgatan 4D, 120 30 Stockholm