Hem » Hjälp

Hjälp

Här har vi samlat lite olika typer av hjälptexter som kan hjälpa dig att komma in i våra olika tjänster och plattformar. Om det är något du saknar – klicka på Tyck till till höger nere på sidan, och berätta det för oss så fyller vi på informationen!

Inloggad

Vi gör om och förenklar webbsidorna för dig som loggar in på reumatiker.se. 
Som medlem kan DU påverka vad som görs!

Just nu gör vi en ordentlig uppgradering av våra sidor för inloggade medlemmar och förtroendevalda. 

Vi vill gärna ha dina önskemål och synpunkter kring ”inloggad”! Vad vill du kunna göra? Vilken information vill du ha? Berätta gärna genom att klicka på “Tyck till” nere till höger på skärmen!

Teams – för dig med reumatiker.se-adress

Här finns information för dig som är förtroendevald eller som av annan anledning har fått en reumatiker.se-adress. Om du har en reumatiker.se-adress ingår du automatiskt i Reumatikerförbundets Office365-plattform och får tillgång till olika appar (till exempel word, excel, powerpoint) och däribland Teams.

Nedan finns information om hur du kommer igång. Längst ner finns också en instruktionsfilm.

  • Klicka på Logga in, och ange din e-postadress och det lösenord du fått i ett e-postmeddelande.
  • Om du inte har tillgång till lösenordet, fyll i e-postadressen och klicka sedan på länken för då du har glömt ditt lösenord, och följ instruktionerna för att skapa ett nytt.
  • När du loggat in hamnar du på Microsofts startsida för ditt konto, och de appar du har tillgång till. Klicka på appen Teams.
  • På sidan du kommer till nu får du välja om du vill öppna Teams på webben, eller om du vill ladda ner Tems-appen till din dator. Om du har möjlighet – ladda gärna ner appen på datorn! Genom den har du tillgång till mer funktionalitet än om du använder Teams via webben.
  • När du loggat in kommer du in i Teams och kan börja kommunicera med dina team-medlemmar.

Teams – för dig som är inbjuden som gäst

Här finns information för dig som blivit inbjuden till Reumatikerförbundets Office365-plattform, och Teams, som gäst. Gäster är alla som inte har en e-postadress med domänen reumatiker.se. Om du har en reumatiker.se-adress – se informationen ovan.

Gör så här för att komma igång för dig som är inbjuden till en grupp och ett Team som gäst:

  • Sök fram det epostmeddelande med inbjudan till Teams (eller Office365-grupp), och följ instruktionerna.
  • Om du inte har ett microsoft-konto kopplat till din mailadress – skapa ett sånt (det finns info om det i ditt mail, eller gå hit: https://account.microsoft.com/account?lang=sv-se)

Här finns en instruktionsfilm som berättar hur du kommer igång med Teams hos Reumatikerförbundet.